sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Viikko mennyt !

Nyt kuvia ! Mun huone:


















:))
Shirley valentinessa on myös töissä Celina(tarjoilija), Tom(kokki) ja Johnin lapsi Umit(kokki) ja pari muuta tarjoilijaa joitten nimiä en nyt muista :D Mutta joo kaikki on ollut tosi ysävällisiä !

Saan tehdä siellä karjalanpiirakoita joku päivä, koska kaikki on tosi innossaan siitä, että ne saa
maistaa suomalaista ruokaa ja ne on muutenkin ollut tosi kiinnostuneita suomesta :)

Maanantaina meillä oli sellanen Almond vocational linkin esittely. Siellä mä tapasin Astridin,
Alin, Rachelin ja Jolandan, jotka on belgiasta. Astrid(opettaja) lähti kotiin
keskiviikkona, mutta muut on täällä 3 viikkoa :)
                                                                                                                                                Ne on kaikki tosi kivoja ja me käytiin Alin kanssa eilen
päivällä shoppailemassa ja sitten tosiaan illalla mentiin pubiin ja Jolanda oli siellä myös ja muutama muu, oli tosi hauskaa ja meni aika myöhään ;D
Me oltiin aikasemmin tällä viikolla yhdessä pubissa ja pelattiin biljardia ja siellä oli paljon Italialaisia, jotka on täällä myös töissä, mutta ne lähtee jo tällä viikolla, kun ne on ollut täällä jo yli 2 viikkoa.

Tapasin täällä myös Henrin, joka oli Almondilla töissä 2kk ja me pyörittiin mun ekana päivänä
täällä kaupungilla ja se kerto millasta sillä oli ja opasti mua mun liittymän kanssa
ja me käytiin tiistaina pubissa, kun se oli Henrin vika ilta täällä. Oli tosi kivaa, että
mulla oli ees vähän aikaa suomi kaveri täällä ;D aina välillä tulee vähän yksinäinen olo, kun muut puhuu omia kieliään ja ite ei voi
puhuu suomea kenenkään kaa täällä..


Torstaina mulla oli one to one talk almondilla ja sen jälkeen oli language cafe ja siellä
tapasin 3 tanskalaista(Thomas, Nina ja... öh  kerron joskus myöhemmin nimen :D), italialaisen(Alex) ja unkarilaisen(Olga).

Eli oon kyllä tavannut aika paljon uusia ihmisiä täällä :)

Parina vikana päivänä mulla on ollut ihan kauheen ikävä kaikkia ja se on turhauttavaa,¨
kun ei oo koko ajan nettiä. Koska, sinä aikana ku mulla on netti mun pitäis kirjottaa
blogia ja puhuu perheelle, kavereille ja poikaystävälle ;/
Torstai ilta oli tosi rankka mulle kun halusin vaan lähteä suomeen, koska mulla oli niin kauhee ikävä
kaikkia, mut sitte, ku puhuin Judithin kaa ni se sai mut paremmalle tuulelle, ja sit
se jätti netin mulle päälle. (oon ymmärtäny et se maksaa aika paljon, jos netti on kauheesti päällä.. )

Tänään, äititenpäivänä, olin töissä. Siellä oli tosi kiire, koska tilauksia oli paljon. Autoin Johnia ja Umit:ia annosten nostamisessa ja sitten, kun ei ollut niin kiire tein yksin annoksia. Tänään tein myös Dolmaa(täytettyjä paprikoita) ja sigora borageja. Ja ne kikhernepullat/pihvit on niin hyviä, aion tehdä niitä kotonakin :D!

Sigora boregi:


Dolma
(näyttää aika jännältä tollasena just uunista tulleena, mutta on tosi herkkua :D)
















On myös tullu shoppailtua..























Valmistumisjuhlamekko !!

Kauheen sekava postaus tuli, mutta sain tän mun koneen toimimaan niin aattelin, että nyt kirjotan ja laitan kuvia paljon nyt kun tää kerran toimii :D
xx

(Huomenna laitan kuvia Shirley Valentines:in keittiöstä !)

2 kommenttia:

  1. Moikka,
    millaisia työvuoroja olet tehnyt nyt? Millaisia vuoroja keittiössä kokit tekevät? Entäpä tarjoilijat?
    t.ansku

    VastaaPoista
  2. Mulla on ollut nyt 11.30-17.00 vuoroja ja muutkin kokit tekee melkein samoja vuoroja(Paitsi John on melkein aina keittiössä) ja tarjoilijat myös suurinpiirtein samoja. Mulla alkaa seuraavalla viikolla iltavuorot, mutta nyt oon harjotellu noita daytime ruokia :) Ja iltasin on kuulemma tosi kiire, että alotan varmaan ma-to päivinä illoissa jotta opin tekemään niitä ruokia ja sitten viikonloppuja :) Ja seuraavalla viikolla on myös vähän pitempiä päiviä, mutta näitten "aamuvuorot" on aika lyhyitä :D Voin sitten kertoa enemmän niistä iltavuoroista. Onko mulla muuten joku tuntimäärä mikä mun pitäisi viikossa saada ? Kun viime viikolla olin ti-pe ja su töissä noilla vuoroilla ja tällä viikolla tuun olemaan ma-pe ja su. Että ei noi mun vuorot kuitenkaan kauheen paljon pidempiä tuu olemaan :D Tääl on vähä erilaiset nää vuorot kun suomessa.

    VastaaPoista